“Wat eten we vandaag?”, de meest gestelde vraag in ieder Nederlands huishouden. DPG Media geeft via haar kranten en online kanalen antwoord op deze vraag met makkelijke, snelle én gevarieerde recepten. Per 29 juni 2020 gaan DPG Media en Eatertainment samenwerken om ruim 75% van Nederland te voorzien van dagelijkse relevante en toegankelijke receptinspiratie.

Dagelijks inspireert DPG Media via haar nieuwsmediakranten- en kanalen de Nederlander thuis met heerlijke recepten. Per 29 juni verzorgt Eatertainment hiervoor de invulling. In deze nieuwe samenwerking produceert Eatertainment de food-content welke gepubliceerd zal worden in de nieuwsmedia van DPG Media met al haar aangesloten platforms.

 

Makkelijke en relevante maaltijden

Het creatief en culinair team achter Eatertainment zorgt 7 dagen per week voor makkelijke en relevante maaltijden met voor ieder wat wils, passend bij de doelgroep van de ADR titels en Koken&Eten. Er komt een mix van recepten met vlees, vis, vegetarisch of bakken. Het team van Eatertainment verzorgt de receptontwikkeling en foodfotografie. Jacqueline Agema, partnerships DPG Media: “Door de samenwerking met Eatertainment kunnen wij onze lezers en bezoekers van de titels van ADR Nieuwsmedia en ons culinaire platform Koken&Eten weer fijne recepten aanbieden. De dagelijks terugkerende vraag wat er gegeten gaat worden houdt ons publiek intensief bezig. Via ons platform Koken&Eten bieden wij lezers al jaren culinaire inspiratie in de vorm van recepten, how-to-video’s en geven we ze allerlei tips en tricks met inspiratie voor elke dag. We moeten daarin steeds vernieuwen en aanpassen aan de wensen van de doelgroep. Deze samenwerking helpt ons daarbij.”

 

Foto: ‘Eatertainer’ Stella Kolsteeg tijdens een kookworkshop voor Eatertainment.

 


Over DPG Media

DPG Media is het grootste mediahuis van Nederland, waarbij 1200 journalisten dagelijks werken aan kwaliteitsnieuws, zowel op papier als online. Denk hierbij bijvoorbeeld aan namen als AD, De Stentor, Tubantia, De Gelderlander en het Brabants Dagblad. Die titels vallen allemaal onder DPG Media, waarbij haar online platform zichzelf het grootste ‘Koken&Eten’ platform van Nederland mag noemen. De kranten van DPG media hebben een wekelijkse oplage van 17,5 miljoen. Via de online kanalen worden maandelijks maar liefst 2,5 miljoen unieke bezoekers bereikt.

 

Over Eatertainment

Wat, waar en hoe we boodschappen doen verandert: we zijn altijd online, onderweg, laten bezorgen of eten buiten de deur. We willen gepersonaliseerde oplossingen. Sneller, flexibeler en passend bij onze behoefte! Eatertainment is een nieuw platform dat inspeelt op deze ontwikkelingen en jou centraal stelt. Haar missie is om van boodschappen doen entertainment te maken. Hierbij wordt online inspiratie met lokale winkelbeleving gecombineerd. Eatertainment organiseert workshops en proeverijen in jouw favoriete winkels, en biedt je online kookinspiratie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *