Young Perfect Young Perfect

076 520 29 33

De start van de lente betekent vanzelfsprekend ook de aftrap van het aspergeseizoen; een heerlijke periode waarin we weer kunnen genieten van ons ‘witte goud’ van eigen bodem. Op donderdag 5 april vond de officiële opening van het aspergeseizoen plaats. Om winkelend publiek al volop kennis te laten maken met de koningin onder de groenten startte Young Perfect – in samenwerking met ZON fruit & vegetables, Albert Heijn, COOP, Nestlé, FrieslandCampina én Teboza – voorafgaand aan de opening van het seizoen al met een reeks asperge activaties. Maar liefst 13 weken lang wordt de asperge volop bij of door Young Perfect in het zonnetje gezet!

 

Lekker Uitpakken met Asperge

In week 13 was de kick-off van de activatiereeks waar ZON fruit & vegetables en Albert Heijn op waren aangehaakt. In alle 38 Albert Heijn XL Kookstudio’s werd een heerlijke aspergerisotto bereid onder de noemer: ‘Lekker Uitpakken met Asperge’. Ruim 1,3 miljoen shoppers kon 3 dagen lang proeven van het anders-dan-anders aspergerecept en direct een receptenkaart en alle ingrediënten meenemen. Mooi op tijd voor de Paasdagen!

 

Petit pop-up restaurant Asperges

Op dinsdag 2 april werd het Petit pop-up restaurant Asperges geopend bij Albert Heijn XL Gelderlandplein; een eenmalig en exclusief initiatief om ons ‘witte goud’ volop onder de aandacht te brengen. Het ultieme doel? Nederlanders meer bewust maken van het eten van groente, de gemiddelde Nederlander eet namelijk slechts 137 gram groente per dag ten opzichte van de aanbevolen 250 gram. Om deze bewustwording te verwezenlijken, slaan Albert Heijn en ZON fruit & vegetables de handen ineen. Young Perfect werd aangehaakt om het concept van A tot Z te bedenken en uit te werken… en daar zijn we maar wat trots op!

Tijdens de feestelijke opening van het pop-up restaurant knipten Joris Savelkouls, senior category manager groente & groentegemak bij Albert Heijn, Michiel F. van Ginkel, algemeen directeur bij ZON en food-expert Isabel Boerdam van De Hippe Vegetariër samen het lintje door. De gehele week (van dinsdag tot en met zondag) kunnen shoppers hier verschillende en bijzondere asperge-gerechten proeven en kan inspiratie worden opgedaan door diverse gerechten met het witte goud in de hoofdrol. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een gezonde asperge ‘speciaal’ en eetbare aarde van eigen bodem. Tijdens de activatieweek werden maar liefst 800 couverts uitgeserveerd; een fantastisch resultaat.

 

Cross-category asperge activatie

In week 17 en 18 wordt de aspergereeks voortgezet, allereerst bij retailer Albert Heijn en in week 18 bij COOP. Tijdens deze activatie gaan onze merkambassadeurs de winkelvloer op met een leuke kookdemonstratie waarvoor ZON fruit & vegetables, Nestlé en FrieslandCampina de samenwerking hebben opgezocht. Afhankelijk van de winkeldoelgroep wordt een heerlijke tagliatelle met asperges en Campina botersaus bereid of kunnen shoppers proeven van een lekkere aspergesalade van MAGGI met makreel en groene en witte asperges. Inspiratie alom!

 

Asperges, helemaal niet moeilijk!

Gedurende het gehele aspergeseizoen ervaren shoppers tijdens een asperge schilactivatie dat asperges helemaal niet moeilijk te bereiden zijn, zeker wanneer gebruik wordt gemaakt van de geschilde variant. Daarnaast wordt ook het gezonde karakter van de asperge aangehaald, want met die vitaminen zit het wel goed! Om deze boodschap kracht bij te zetten wordt een heuse schilmachine op de winkelvloer geplaatst welke bediend wordt door een echte aspergekenner. Asperges worden ter plekke voor de shopper geschild, net zo makkelijk. De asperge schilactivatie gaat als een rondreizend circus langs diverse retailers en vormt hiermee de afsluiter van onze inspirerende reeks asperge activaties.


Onze asperge activaties bekijken? Check hieronder de aftermovie en fotopresentatie.

 

© 2018 - Young Perfect | Volg ons: