Young Perfect Young Perfect

076 520 29 33

In het Internationale Jaar van de Boon zet Albert Heijn de peulvruchten in de schijnwerpers met een eigen pop-up store naast Albert Heijn XL Gelderlandplein in Amsterdam. In de pop-up store proeven shoppers bonenburgers en -spreads. Bonenambassadeurs Luc Kusters en Miljuschka Witzenhausen openen de pop-up store met een proeverij van hun lekkerste bonenrecepten. Een kinderjury beoordeelt de Bruine Bonen Brownie van Miljuschka als favoriet. Young Perfect verzorgt de conceptontwikkeling en executie van deze bijzondere activatie.

 

Over de activatie

De markt van peulvruchten kent het eerste half jaar van 2016 een groei van 15%. Bij Albert Heijn was de groei zelfs bijna 20%. Vooral de ‘nieuwere’ boonsoorten zoals zwarte bonen, kidneybonen en kikkererwten groeien hard. Toch eten we in Nederland nog relatief weinig bonen. “Dat komt onder andere omdat we het best lastig vinden bonen lekker klaar te maken” zegt Stefan van Kastanja, category manager peulvruchten bij Albert Heijn. “Daarom zetten we de bonen dit jaar extra in de schijnwerpers. De pop-up store draait vijf dagen lang om bonen; met proeverijen, een bonenbar en Herman den Blijker. De chefkok brengt een bezoek aan de winkel, kookt met bonen en signeert zijn boek Herman over Bonen.

 

© 2020 - Young Perfect | Volg ons: