Young Perfect Young Perfect

076 520 29 33

Voedselverspilling: een thema dat tegenwoordig helaas maar al te vaak wordt aangehaald. Jaarlijks gaat in de horeca namelijk maar liefst 50.000 ton voedsel de prullenbak in. Dat moet anders kunnen, aldus Natuur & Milieu. Middels haar ‘Foodybag’ campagne proberen zij de drempels voor het meegeven van foodybags in de horeca weg te nemen. De campagne start op de jaarlijkse Horevaca; dé ideale locatie om horecaprofessionals rechtstreeks te bereiken. Hoe? Laat dat maar aan Young Perfect over.

De Horecava is al jarenlang de grootste horeca vakbeurs in Nederland. Vier dagen lang staat buitenshuis eten, drinken en slapen centraal, waarbij meer dan 70.000 horeca-professionals en 40.000 bedrijven zoeken naar trends en nieuwe producten of diensten. Voor deelnemende organisaties is het dan ook zaak om op te vallen binnen al deze bedrijvigheid.

Voor Natuur & Milieu bedacht en ontwikkelde Young Perfect een originele en opvallende manier om de foodybag te promoten: de ‘Walking Table’ jurk.

 

Walking Table

Tijdens de Horecava promoot een team van twee premium merkambassadeurs de ‘Foodybag’ campagne van Natuur & Milieu. De Walking Table jurk is hierbij het opvallende middelpunt en wekt de indruk van een gedekte tafel in een restaurant; een directe referentie aan de doelgroep van de campagne. Onder de cloches zijn echte foodybags verstopt. Deze zijn gevuld met promotiemateriaal van de campagne en worden meegegeven aan geïnteresseerd publiek. Daarnaast worden bezoekers gestimuleerd zich direct in te schrijven voor meer informatie over de campagne via een tablet en het laten scannen van hun bezoekersbadge.

 

Samen tegen voedselverspilling

Op maandag 13 januari lanceerde minister Carola Schouten een nieuw keurmerk dat voedselverspilling tegen moet gaan. Becky, een vrolijk geïllustreerd poppetje, is hiervan de nieuwe mascotte, en prijkt ook op de jurk van één van de twee merkambassadeurs.

 

© 2020 - Young Perfect | Volg ons: