Young Perfect Young Perfect

076 520 29 33

Nederlanders houden van koffie; een bevinding die in menig onderzoek – waaronder dat van het RIVM – wordt onderstreept en ook zijn weerklank vindt in spreekwoorden, Nederlands dialect en de bekende uitspraak ‘even een bakkie doen’. Ondanks deze hang naar koffie zit de gemiddelde Nederlander vast aan een bepaalde routine, terwijl er nog zoveel meer te ontdekken is binnen de smaakwereld van koffie. Hoog tijd om deze Nederlandse koffieroutine te doorbreken dus. In samenwerking met Perla ontwikkelde Young Perfect een reeks activaties om precies deze doelstelling te bereiken en het succes van de activatiereeks in 2017 voort te zetten.

Het verhaal van Perla koffie startte zo’n 120 jaar geleden, toen Albert Heijn achterin zijn eerste winkeltje in Oostzaan begon met het melangeren en branden van koffie. Sindsdien heeft Perla een enorme vlucht genomen; haar koffiebranders reizen de hele wereld over op zoek naar de beste koffiebonen. Die mogen dan mee naar huis en belanden in allerhande vormen in het Perla schap.

 

Van huismerk naar A-merk

In 2017 heeft het welbekende Perla een rebranding doorgemaakt waarin het het imago van een huismerk van zich afschudde, en zich binnen Albert Heijn positioneert als A-merk. Bij deze rebranding hoort ook een eigentijdsere en frissere look en een doordachte wijze om de Albert Heijn shopper mee te nemen in de smaakwereld van Perla: de smaakwijzer.

De smaakwijzer onderscheidt een vijftal verschillende smaakintensiteiten waarbinnen het volledige Perla assortiment is onderverdeeld: Zacht & Lichtzoet, Soepel & Gebalanceerd, Fruitig & Veelzijdig, Intens & Veelzijdig en Pittig & Krachtig. Iedere smaakintensiteit kent haar eigen producten, van filter, pad, bonen tot capsule, en is te herkennen aan een specifieke kleur.

 

Over de activatie

Tijdens de activatie wordt gebruik gemaakt van een drietal meubels. Deze zijn ontwikkeld om Albert Heijn filialen van verschillende formaten te voorzien van een gepaste setting. Shoppers kunnen terecht bij een zogenoemde Woody, Brugmeubel of Rond meubel waar zij aan de hand van de smaakwijzer door het speciaal geselecteerde Perla team worden meegenomen in de smaakwereld van Perla.

Tijdens de activatie staat de koffielijn Perla Origins centraal. Deze lijn kenmerkt zich door echte smaken met passie, karakter en de kenmerken van het land van herkomst, waaronder specifieke regio’s in Ethiopië, Colombia, Guatemala en Tanzania. Een wereld aan smaak met Perla dus!

 

 

Duurzaamheid voorop

Perla wil er zeker van zijn dat haar koffie met respect voor mens en milieu verbouwd en geoogst is. Deze duurzaamheid wordt gewaarborgd op twee manieren: via het UTZ-keurmerk en via het eigen Perla Future Coffee Project.

Alle Perla koffie is UTZ gecertificeerd. Dit houdt in dat de boeren dankzij een speciaal programma leren over betere landbouwmethodes en daarmee betere werkomstandigheden creëren. Op deze manier krijgen de boeren betere oogsten, wat meer opbrengt en hun inkomsten vergroot. Hierdoor kunnen ze beter zorgen voor hun kinderen en investeren in hun toekomst. Bovendien draagt UTZ bij aan een beter milieu en is het goed voor de natuur.

Met het Perla Future Coffee Project gaat Perla een stap verder op duurzaamheidsgebied. Binnen het project werkt Perla samen met lokale boeren bij het ontwikkelen van klimaatresistentere koffieplantages en geeft hen training om koffie op een duurzamere manier te telen. Zo wordt in Tanzania aan de voet van de Kilimanjaro een nieuw soort koffieplant gekweekt die beter opgewassen is tegen de droogte in Tanzania als gevolg van klimaatverandering. Het plantje wordt beschikbaar gesteld aan Tanzaniaanse koffieboeren; een fantastisch initiatief. Zo kun je met een gerust hart genieten van een heerlijke kop Perla koffie.

Als Young Perfect zijn wij trots samen te mogen werken met een partij die duurzaamheid zo hoog in het vaandel heeft staan.

© 2020 - Young Perfect | Volg ons: