Young Perfect Young Perfect

076 520 29 33

Hoe val je op in een wereld vol concurrentiekracht? Door een tastbare wereld te creëren waarin klanten alles kunnen aanraken, zien, proeven, horen en ruiken. Zo wordt een merkbelofte een merkbeleving. Vanuit die gedachte ging Young Perfect voor FrieslandCampina aan de slag.

 

Onthulling Hollandse meester in Albert Heijn

Holland Master is dit jaar hoofdsponsor van Amsterdam Museumnacht. Aan ons de opdracht om het Nederlandse kaasmerk onder de aandacht te brengen van shoppers én potentiële Museumnachtbezoekers.

Denk je aan Holland Master, dan denk je aan een Hollandse meester. We ontwikkelden daarom in cocreatie het concept van een Hollandse meester in Albert Heijn Museumplein. Q-music, de Telegraaf, het Parool en de DigitaleKunstKrant verspreidden vervolgens het nieuws dat hier een uniek kunstwerk zou worden onthuld.

Twee weken laten waren nietsvermoedende shoppers getuige van de onthulling. De Hollandse meester bleek een eetbaar stilleven dat als twee druppels water leek op het origineel ‘stilleven met kaas, noten en vruchten’ van Floris van Dyck uit 1613.

 

Illusie of realiteit?

Ook na onthulling bleef de illusie in stand. Tot op een meter afstand leek Van Dycks ontbijttafereel een tweedimensionaal meesterwerk. Alleen van dichtbij zagen shoppers dat het een driedimensionaal stilleven was.

Pas op het moment dat de ‘conservator’ de Holland Master letterlijk ‘van het doek’ haalde en er een stuk van af sneed, werd de illusie doorbroken. Chique geklede hostesses lieten klanten vervolgens de kaas proeven. Om ook nieuwe shoppers die avond een blik op de illusie te gunnen, bouwde kunstenaar Jasper Udink ten Cate zijn eetbare schilderij in de supermarkt opnieuw op.

Vakmedia zoals Distrifood, Shopper Marketing Update, uwsupermarkt.nl, Adformatie en Marketingonline deelden de onthulling met hun publiek. Ook consumenten zijn dit verhaal online gaan delen.

 

© 2020 - Young Perfect | Volg ons: