fbpx
Young Perfect Young Perfect

076 520 29 33

‘Boer op de Vloer’ is terug! En dit jaar nemen de Campina-boeren de shopper mee naar hun dagelijks leven als melkveehouder. Met virtual reality-brillen reizen de consumenten in één klap van de retailvloer naar het weiland en weer terug. FrieslandCampina laat het hele productieproces zien: van gras tot glas.

 

Doelstelling

Consumenten willen graag weten waar hun voeding vandaan komt. Daarom organiseren FrieslandCampina en Young Perfect de Boer op de Vloer activatie. In deze activatie wordt het verhaal achter Campina-zuivel verteld door melkveehouders op de winkelvloer voor het zuivelschap.

In 2016 is ervoor gekozen om de Boer op de Vloer activatie meeslepender te maken dan het voorgaande jaar door de introductie van een virtual reality bril. Het verhaal van achter Campina-zuivel kan zo op een interactievere manier  worden verteld waardoor de boodschap beter kan worden overgebracht dan alleen in een gesprek met een melkveehouder op de winkelvloer.

Het verhaal van Campina-zuivel wordt hierdoor in een unieke 360 graden ervaring verteld waarin shoppers zelf ontdekken wat Campina-zuivel bijzonder maakt. De shopper wordt hierdoor geïnformeerd en geïnspireerd over het verhaal achter Campina-zuivel met als doel dat hij/zij een bewustere keuze kan maken voor zuivelproducten.

 

Strategie

FrieslandCampina en Young Perfect zoeken met de ‘Boer op de Vloer’ activatie de dialoog tussen boer en shopper op. Onder begeleiding van merkambassadeurs van Young Perfect vertelt een boer uit de omgeving van de supermarkt over zijn of haar zuivelproduct en kan de shopper vragen tal van vragen stellen. Tijdens het gesprek nodigt de boer de shopper uit om een kijkje te nemen van 1,5 minuut op de boerderij en te ervaren hoe Campina zuivel tot stand komt, van ‘Gras tot Glas’. In de 360 graden film zie je het hele proces van gras tot glas; de koeien die in het weiland grazen, het melken, de melkauto die de melk naar de productielocatie brengt en de pakken zuivel die van de band afkomen, klaar voor de supermarkt.

FrieslandCampina en Young Perfect hebben de gesimuleerde werkelijkheid van virtualiteit gebruikt om de impact en de authenticiteit van het verhaal van de boer te vergroten. Door shoppers mee te nemen en een dialoog aan te gaan met de boer en zijn of haar werkomgeving willen FrieslandCampina en Young Perfect shoppers bewuster voor Campina-zuivel te laten kiezen.

 

 

 

© 2018 - Young Perfect | Volg ons: