Young Perfect Young Perfect

076 520 29 33

De zomerperiode is aangebroken. Wat dat betekent? Barbecueën! In de nieuwste Allerhande staan heerlijke spiesen voor op de barbecue in de spotlight, en ook de Albert Heijn Foodtruck speelt hier met enkele heerlijke recepturen op in. Een mooie gelegenheid om dit thema ook door te vertalen naar de winkelvloer. Immers, hoe meer mensen geïnspireerd kunnen worden met smakelijke barbecue-recepten, hoe beter!

Halverwege juni stonden de AH XL Kookstudio’s volledig in teken van de ‘AH Zomer BBQ’; geheel in lijn met het BBQ- en spiesenthema dat eerder door Albert Heijn werd aangekondigd en gekoppeld aan de landelijke bonusactie. De AH XL Kookstudio staat voor inspiratie en anders-dan-anders gerechten. Merken Coca-Cola en Remia werden daarom aangehaakt om de recepturen nét die interessante en aantrekkelijke twist te geven. Een mooie samenwerking tussen de categorieën frisdrank, sauzen en kip. Young Perfect bedacht en ontwikkelde het concept, het logo, visual merchandising, recepturen en verzorgde de foodstyling en fotografie. Onze Food Imagineer Alexander Sebregts was hierachter de drijvende kracht.

 

Jouw achtertuin op de winkelvloer

Een aantrekkelijk thema als ‘Zomer BBQ’ vraagt natuurlijk ook om een aantrekkelijke setting. Voor deze activatie werd dan ook alles uit de kast getrokken om je het gevoel te geven dat je lekker in jouw achtertuin stond te barbecueën. Alle AH XL Kookstudio’s werden hiervoor volledig omgebouwd; een grote kartonnen ombouw zorgde ervoor dat het thema en merken Coca-Cola en Remia duidelijk naar voren kwamen, de vloersticker duidde het ‘pad’ richting de barbecue aan, en de opvallende displays en banier zetten het gehele concept nog eens extra in de spotlight. Kortom, een thema waar geen enkele shopper omheen kan! De volledige setting werd op maandag al op de winkelvloer opgebouwd en was de gehele week volop in the picture; een bereik van maar liefst 1,2 miljoen shoppers!

 

Glazen, laquen en grillen

In iedere AH XL Kookstudio gingen onze getrainde koks aan de slag met een tweetal heerlijke recepten: Coca-Cola BBQ-kipspiesen en Remia truffel-biefstukspiesen. Koken met Coca-Cola en Remia, kan dat wel? Onze koks demonstreerden dat dit wel zeker mogelijk is, en nog lekker ook! De BBQ-kipspiesen werden bestreken met een heerlijke Coca-Cola laque die verder op smaak gebracht werd met paprikapoeder en chilivlokken. De truffel-biefstukspiesen werden geserveerd met de stoere sauzen van Remia. Smullen! Shoppers konden ter plekke een receptenkaart meenemen om het recept ook thuis uit te proberen.

 

Coca-Cola winactie

In de week van activatie werden shoppers extra gestimuleerd om tot aankoop over te gaan middels een leuke winactie. Coca-Cola verlootte 500 (rode!) keramische Kamado BBQ’s – een populaire houtskoolbarbecue met een dikke, keramische kuip en deksel – onder diegenen die de vraag op de actiewebsite op de meeste originele wijze wisten te beantwoorden. Voorwaarde voor deelname? Het aankopen van een Coca-Cola product naar keuze. De actie werd nog eens extra onder de aandacht gebracht op de winkelvloer door de rode Kamado BBQ’s tentoon te stellen op een gave houten stellage.

 

© 2020 - Young Perfect | Volg ons: