Young Perfect Young Perfect

076 520 29 33

Binnen ons hectische leven schiet het er wel eens bij in: ontbijten. Toch is juist dit ontbijt essentieel om je dag op een juiste manier te beginnen; het levert je energie én je lichaam wordt aan het werk gezet. Goed wakker worden dus! Maar… hoe ontbijt je nu goed en gezond, zonder hierbij constant in herhaling te vallen? Daar weet Albert Heijn wel wat op!

Bananen en avocado’s bieden de perfecte inspiratie voor een makkelijk, smaakvol, gevarieerd en gezond ontbijt. Want iedere dag hetzelfde eten? Daar beleeft niemand plezier aan. Young Perfect vertaalde dit gedachtegoed naar een opvallende activatie: ontbijtinspiratie met Chiquita bananen en avocado’s.

 

De groente- én fruitcategorie in de spotlight

Shoppers bij Albert Heijn worden op inspirerende wijze meegenomen in de mogelijkheden van de Chiquita banaan bij het ontbijt. En de populaire avocado? Die speelt ook een belangrijke rol. Samen met bananen biedt deze namelijk een heerlijk voedzame en gezonde combinatie. Een mooie samenwerking tussen de fruit- en groentecategorie van Albert Heijn.

 

Activeren is inspireren

‘Vers, vers, vers!’ Dát omschrijft de Chiquita activatiesetting het beste. Vanuit een vrolijk ‘Houten Huisje’ lachen de Chiquita bananen en avocado’s shoppers namelijk al van een afstandje tegemoet. Een heuse bananenplant, grasmat en opvallende POS-materialen maken het geheel compleet. Young Perfect is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het concept, het logo en de setting, de ontwikkeling van de recepturen, visual merchandising en het opleiden van de enthousiaste merkambassadeurs ter plaatse.

Maar liefst 50 Albert Heijn large winkels bieden een week lang onderdak aan de gave Chiquita setting. Drie dagen lang wordt hier volop geactiveerd, de rest van de week staat second placement centraal. De 50 winkels bereiken gemiddeld maar liefst 1 miljoen shoppers; exposure alom!

 

No food waste

Natuurlijk is er ook wat te proeven. Ter plekke worden twee smakelijke ontbijtgerechten bereid: een heerlijke boterham met banaan, avocado en amandelen, en lekkere Chiquita pancakes met avocado, kokosdrink en havermout. Een mooi voorbeeld van cross-categorie activeren waarbij binnen de recepturen, naast fruit en groente, ook nog eens de brood- en zuivelcategorie aangedaan worden. Een receptenkaart met twee extra banaan-avocadogerechten zorgt voor extra inspiratie en nog meer mogelijkheden om van het ontbijt een heus feestje te maken. En, bijkomend voordeel, de banaan in al haar verschillende stadia (van minder rijp tot rijp) wordt in de recepten gebruikt. Zo is een goed rijpe banaan vaak wat zoeter en daardoor hartstikke lekker in een smoothie, en kun je een minder rijpe banaan juist gemakkelijk in plakjes snijden voor in je gezonde Chiquita bowl met avocado. Een mooie manier om voedselverspilling tegen te gaan; no food waste!

 

AH XL Kookstudio & All Day Breakfast Club

De komende weken zullen de Chiquita bananen en AH avocado’s nog eens extra in de spotlight worden gezet binnen diverse activatieconcepten. Zo worden de Albert Heijn XL Kookstudio’s compleet omgebouwd tot gave settings waarbij heerlijke, nieuwe banaan-avocado recepturen hun plekje op het menu veroveren. Als klap op de vuurpijl wordt in week 27 een fantastisch 4-daags pop-up restaurant geopend bij Albert Heijn XL Limburglaan in Eindhoven: All Day Breakfast Club. Hier kunnen shoppers de gehele dag terecht voor spannende en inspirerende ontbijtrecepten.

Stay tuned, voor meer informatie over beide activatievormen!

 

© 2020 - Young Perfect | Volg ons: