Het is feest! Op 2 juli 2020 viert Young Perfect namelijk haar 30-jarig jubileum. De weg hiernaartoe kende tal van kleine zijstapjes, bochten en mooie ontwikkelingen die Young Perfect gemaakt hebben tot het bedrijf dat het nu is. De weg naar succes is immers nooit recht! Jaap neemt je graag mee in zíjn reis langs enkele van die hoogtepunten. En die reis… die is nog lang niet klaar!


Ik was 13 jaar oud toen mijn moeder Young Perfect startte, en vanaf dag 1 wist ik het: dáár wil ik later werken! Ik begon met het inpakken van dozen in het magazijn, gevolgd door administratief werk, planning, (salaris)administratie en logistiek. Het einddoel? Sales! Met 19 jaar zat ik in de propedeuseklas van de HEAO in Breda. In mijn vrije tijd werkte ik bij Young Perfect als Junior Accountmanager. Al snel solliciteerde ik bij mijn eigen moeder op de functie van Accountmanager, al was haar eerste reactie niet bepaald positief: “je bent veel te jong!” Na lang zeuren en doordrammen kwam daar gelukkig een voorstel: ik moest naar de avondopleiding om mijn papieren te halen en mocht me een half jaar proberen te bewijzen als Accountmanager. Zo geschiedde.

 

Young Perfect biedt onvergetelijke ervaringen

Nu, 25 jaar later, ben ik er nog steeds, en mag ik leidinggeven aan dit mooie familiebedrijf. In 2011 nam ik het stokje over van mijn moeder, vól in de financiële crisis. Dat hield Young Perfect echter niet tegen. Tussen 2010 – 2015 wisten we de omzet maar liefst te verviervoudigen, een wereldprestatie! Maar geloof me, ik ben in mijn 25 jaar ook tientallen keren onderuit gegaan. Er waren jaren van tegenslag, maar iedere keer wisten we hier weer uit te klimmen!

Voor Young Perfect ben ik de hele wereld overgevlogen om inspiratie op te doen voor onze klanten. Jaarlijks winnen we awards voor het werk dat wij dag in dag uit verzetten. Ik zou het voor geen goud willen missen, Young Perfect biedt onvergetelijke ervaringen.

 

Herpositionering

In de laatste jaren is Young Perfect uitgegroeid tot een full service brand & shopper activatiebureau met legio inhouse ontwikkelingen en knowhow. Denk bijvoorbeeld aan onze premium concepten, content creatie als receptontwikkeling en food fotografie/film, en onze data- en shopper insightsafdeling. Maar laten we ook zeker niet vergeten waar we vandaan komen:

 

1990 – 2010
Young Perfect Promotions

2011 – 2020
Young Perfect Brand & Shopper Activation

 

Maar nu, nu is het tijd voor verandering… we gaan het merk Young Perfect herpositioneren! Van shop-gedreven naar shopper-gedreven. Wij gaan onze klanten helpen om daar te zijn waar de shopper is, zowel offline als online, en nemen hen mee op reis binnen Young Perfect en de hoofden van haar doelgroep, oftewel:

 

2020 – 2025
Young Perfect Brand & Shopper Journey

 

Blik op de toekomst

Waarom een ‘einddatum’ bij onze herpositionering? Omdat je simpelweg niet langer vooruit kunt kijken. Zo had ik me het jaar 2020 heel anders voorgesteld. Bij een 30-jarig jubileum hoort een groot feest, helaas zit dat er dit jaar niet in. COVID-19 heeft ervoor gezorgd dat we zijn teruggezakt naar een omzet van €0,00. Inmiddels zijn we langzaamaan weer gestart, maar de 100% van vóór corona is zeker nog niet in zicht.

Desondanks gaat Young Perfect corona overleven! We zijn een familiebedrijf met een lange termijn en kwaliteitsstrategie. Alle winsten worden geherinvesteerd in het bedrijf, we hebben geen financieringen en ook geen andere aandeelhouders. Ondernemend als we zijn, biedt dit dus ook enorme kansen. Young Perfect staat niet stil, en blijft zich constant opnieuw uitvinden. De markt is immers ook constant in beweging. Iedere dag maken we ons merk nóg beter, en we nemen jou graag mee in die reis.

What’s next? Daar vertellen we je na de zomer graag meer over!


Jaap de Jong
Managing Director


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *