Op donderdag 26 september vond The Perfect Pitch plaats, een jaarlijks terugkerend evenement georganiseerd door het International Shopper Marketing Instituut (ISMI). Tijdens dit evenement, waarbij opvallende en mooie shoppermarketing-cases centraal staan, bepalen bezoekers en een professionele jury welke case er binnen een viertal categorieën met de winst vandoor gaat. Young Perfect wist binnen 2 van de 4 categorieën als winnaar uit de bus te komen. Een geweldig resultaat! Nóg mooier is het feit dat dit alweer het 5e jaar op rij is dat er een trofee mee naar Breda gaat.

Eerder sprak MarketingTribune al met Jaap over de genomineerde cases, waarbij ‘conversie’ het toverwoord bleek. De genomineerde cases:

 

Shopper Marketing

De complete customer journey, ingericht op een geselecteerde doelgroep in een specifiek kanaal.

Smart Innovations

Vernieuwende technologie en technieken om het shoppergedrag te beïnvloeden.

Shopper Activatie met Field Marketing

  • Nominatie: Rondreizend Circus

Shopper Activatie met POS-materiaal

The Perfect Pitch

Net zoals vorig jaar werd, naast de professionele jury, ook het aanwezige publiek betrokken bij het eindoordeel van de genomineerde cases. De winnaar in ieder categorie werd daarbij gebaseerd op een gewogen gemiddelde van zowel jury als zaal. Iedere genomineerde partij besteeg tijdens de middag het podium met een 7 minuten durende pitch; een flinke uitdaging! Binnen deze tijd kregen zij namelijk de kans de volledige case uit te lichten en het publiek te overtuigen op hen te stemmen.

Om aanwezigen ook voorafgaand aan de pitch al kennis te laten maken met de techniek achter de Starbucks Interactive Promotion case, werd in samenwerking met Touchscreen Marketing een scherm in de ruimte geplaatst waarop het speciale Starbucks spel gespeeld kon worden. Voor de winnaar met de highscore was er na afloop van de pitch natuurlijk een mooie prijs: een brainstorm met Touchscreen Marketing en Young Perfect!

 

De winnaars

Bij de uitslag van iedere categorie was de spanning om te snijden! Uiteindelijk wisten we er binnen de categorieën Shopper Activatie met POS-materiaal (Appels met Appels vergelijken) en Smart Innovations (Starbucks Interactive Promotion bij Texaco) met de winst vandoor te gaan! Onze dank gaat daarbij uit naar Vogelaar Vredehof en Touchscreen Marketing, zonder hun inzet en de mooie samenwerking was dit resultaat niet mogelijk geweest! Ook willen we graag de andere winnaars feliciteren: Opvallers met hun Rivella case en PepsiCo met Doritos.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *