Albert Heijn heeft met ruim 950 winkels het grootste aanbod in lekkere, gezonde, duurzame en betaalbare producten en vult dagelijks zo’n vijf miljoen borden. Hun doel: klanten en medewerkers helpen bewuster te eten en leven. Daar helpen wij als Young Perfect graag aan mee. Zodoende ontstond dan ook het idee tot een activatieconcept specifiek gericht op het creëren van bewustwording op het gebied van gezonde voeding. Advies, tips en toegankelijke gerechten aangedragen vanuit een objectieve expert stonden hierbij aan de basis. Want gezond eten. Wat is dat eigenlijk?

Voor deze activatie werd de samenwerking opgezocht tussen Albert Heijn, WT interactive, een lokale diëtist en Young Perfect. Dit alles vanuit de centrale thematiek ‘Lekker Bezig!’; een programma ontwikkeld om shoppers te helpen om gemakkelijk, lekker en gezond te eten. Typerend is dat de activatie niet geclaimd wordt vanuit één specifiek merk, maar juist een objectieve basis kent met een mooie mix van huismerken en A-merken.

 

Pilot

Lekker Bezig! gaat van start op twee Albert Heijn pilotlocaties in het Noord-Brabantse Breda. Hier trekt een speciale interactieve tafel volop de aandacht op de winkelvloer. Middels aanraking van de tafel worden shoppers door een menu geleid, van ontbijt tot diner. Allen met bijzondere en gezonde recepten die via een receptenflyer ook thuis gemaakt kunnen worden. Want, zoals Confucius vele jaren geleden al quootte:

“Tell me and I will forget, show me and I may remember; involve me and I will understand.”

De lokale diëtist vormt tijdens de activatie het middelpunt, en voorziet shoppers van antwoord op al hun vragen op het gebied van gezond eten.

 

Het ‘Mijn Voedingswaarden dashboard’

Tijdens de activatie worden shoppers actief geattendeerd op een nieuwe innovatie binnen www.ah.nl: het ‘Mijn Voedingswaarden dashboard’. Via een geactiveerde bonuskaart kunnen shoppers hier onder hun persoonlijke profiel extra informatie raadplegen over de voedingswaarden in hun aankoophistorie. Met deze service laat Albert Heijn zien hoeveel suiker, zout of andere voedingswaarde per 100 gram in een product zit. Daarnaast krijgen shoppers de mogelijkheid vergelijkbare producten te raadplegen om zo een bewuste keuze te kunnen maken.

 

Filteren op categorie binnen ah.nl

Naast het ‘Mijn Voedingswaarden dashboard’ neemt de diëtiste shoppers tijdens de activatie ook mee in een nieuwe filter op www.ah.nl: ‘dieet en lifestyle’. Via de productpagina en filter krijgen zij hier namelijk de mogelijkheid om per zoekterm verschillende categorieën te raadplegen. Zo kan er gefilterd worden op soort, merk, en sinds kort ook op dieet- en lifestylewens. Denk hierbij aan ‘zonder noten’, ‘zonder lactose’, en nog veel meer! Ideaal voor een bewuste keuze.

 

 

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *