In een wereld waarin iedereen gehaast is en alles steeds sneller en efficiënter moet is het de kunst om iemands aandacht te trekken én te behouden. En, specifiek binnen een retailomgeving, om invloed uit te oefenen op de shopper journey. In december startte Young Perfect, in samenwerking met Centercom, een pilotcase met Smartscreens om precies dit doel te bereiken. Met succes!

Smartscreens bieden mooie kansen voor het beïnvloeden van de shopper journey. Zo zorgt dergelijke content voor extra exposure en contactmomenten; het biedt een extra touchpoint in het gehele proces van de aankoop van een product.

 

Smartscreens bij PLUS

De pilotcase richtte zich op de PLUS Vlotte Kerstplank activatie; een Multi Brand activatie vanuit de PLUS thematiek met als doel om shoppers inspiratie te bieden voor hún vlotte kerstplank via merken DeOleo, Haust, Princes en Emmi. In totaal werd bij 30 winkels geactiveerd, waarvan diversen specifiek werden geselecteerd op basis van de aanwezigheid van een Smartscreen: een LCD-scherm met bewegend beeld bij de ingang. Voor een zo accuraat mogelijke vergelijking van de resultaten, werden ‘schaduwwinkels’ geselecteerd met een vrijwel identiek vloeroppervlak, commerciële kracht en doelgroepen.

 

Aankondiging met bewegend beeld

Voor de Smartscreens werd visuele content ontwikkeld ter aankondiging van de activatie. Met bewegend beeld werd nog eens extra de aandacht van de shopper getrokken. Hiervoor werd partij Centercom aangehaakt. Zij waren hiernaast nauw betrokken bij het volledige traject en ondersteunden in de selectie van de winkels middels hun grote netwerk van beschikbare locaties. De content was gedurende de volledige activatieweek als 2nd placement te zien op de winkelvloer.

 

Het resultaat

De pilot met Smartscreens blijkt zeer succesvol. Winkels met Smartscreen verkopen in de activatieweek tot 661% meer versus reguliere verkoop. Voor activatiewinkels zonder Smartscreen is dit 235%. In niet-geactiveerde winkels is een toename van 71% te zien vanwege seizoensinvloed. Een opvallend resultaat, zo hebben de winkels mét Smartscreen voorafgaand aan de activatie namelijk de laagste rotatie en de winkels zónder Smartscreen de hoogste rotatie. De winkelgroep mét Smartscreen gaat dus van minst presterende winkel naar best presterende winkel.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *