Op 27 september vond The Perfect Pitch plaats, een jaarlijks terugkerend evenement georganiseerd door het Instore Shopper Marketing Instituut (ISMI). Tijdens dit evenement, waarbij opvallende en mooie shoppermarketing-cases centraal staan, bepalen bezoekers en een professionele jury welke case er binnen een viertal categorieën met de winst vandoor gaat. Young Perfect wist in maar liefst 3 van de 4 categorieën de winst binnen te slepen. Met een tweede plaats binnen de vierde categorie mochten wij ons deze dag dan ook tot groot winnaar kronen!

Het is niet de eerste keer dat Young Perfect hoge ogen weet te gooien tijdens The Perfect Pitch (voorheen de Shopper Marketing Awards). In eerdere jaren werden al awards mee naar huis genomen voor cases als de Funky Fridge, Salad in a Jar en de Yoghurt Boutique. Dit jaar mochten wij met 6 genomineerde cases strijden om winst binnen de volgende vier categorieën:

 

Shopper Marketing

De complete customer journey, ingericht op een geselecteerde doelgroep in een specifiek kanaal.

Nominatie: Hero Jam Studio (Hero Benelux)

 

Smart Innovations

Vernieuwende technologie en technieken om het shoppergedrag te beïnvloeden.

Nominatie: SPAR University Try&Buy met Hero Cassis (SPAR University & Hero Benelux)

 

Shopper Activatie met Field Marketing

Nominaties:

  • Mars Bites (Mars Nederland)
  • Heerlijk Aspergetijd (ZON fruit & vegetables)

 

Shopper Activatie met POS-materiaal

Nominaties:

  • Alle Dagen Feest (Philips, Aviko, NewForrest)
  • Het Snoepwinkeltje (Perfetti van Melle)

 

The Perfect Pitch

Waar in voorgaande jaren enkel een professionele en betrokken jury een oordeel velde over genomineerde en winnende cases, werd dit jaar ook het publiek in de zaal betrokken bij deze keuze. Middels een 5 minuten durende pitch mochten merken, retailers en bureaus publiek overtuigen om voor hun case te stemmen middels een Kahoot! stemronde. Het oordeel van de jury, dat vooraf al was vastgesteld, bepaalde tezamen met het aantal stemmen uit de zaal het eindoordeel over de cases binnen iedere categorie.

 

De winnaars

Na een reeks spannende pitches wisten we er binnen de categorieën Shopper Marketing (Hero Jam Studio), Smart Innovations (SPAR University Try&Buy met Hero Cassis) en Shopper Activatie met POS-materiaal (Alle Dagen Feest) met de winst vandoor te gaan. De Heerlijk Aspergetijd case van ZON fruit & vegetables wist een fantastische tweede plaats te behalen binnen de categorie Shopper Activatie met Field Marketing.


Wij bedanken al onze mooie opdrachtgevers voor het vertrouwen om deze succesvolle projecten te mogen bedenken en uit te voeren!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *