Merkpositionering en meer zichtbaarheid onder jongeren is iets waar veel (food)merken zich tegenwoordig mee bezig houden. Jongeren zijn immers de klant van de toekomst, en – ook niet onbelangrijk – zij hebben wat te besteden. SPAR University, dé GRAB & GO studentenformule, komt middels haar unieke positionering op universiteits- en hogeschoolterreinen dagelijks in contact met deze doelgroep; een ideaal uitgangspunt voor een ludiek activatieconcept dat hier perfect op aansluit. In samenwerking met SPAR University heeft Young Perfect dan ook een nieuw concept ontwikkeld: Try&Buy. Hero Benelux krijgt met Hero Cassis de absolute primeur tijdens de uitrol van deze opvallende vorm van activeren.

Aan de basis van SPAR University staat ondernemersduo Erwin Binneveld en Mirjam Bestebreurtje. In 2013 startten zij de formule die studenten en millennials – een doorgaans moeilijk te bereiken doelgroep – op passende wijze verbindt met retail. Inmiddels bestaat de SPAR University formule uit een 9-tal winkels gevestigd op diverse universiteitsterreinen. Gemiddeld genomen worden deze winkels per week door maar liefst 189.000 shoppers bezocht; een fantastisch bereik!

 

Verbinden van de clicks & bricks

Om relevant te blijven voor de primaire doelgroep, studenten, heeft SPAR University afgelopen jaar reeds gekozen voor een betere verbinding tussen online en offline. De doorontwikkeling van de SPAR University app is hiervan een belangrijk onderdeel. Deze trend zet zich perfect door in het Try&Buy concept dat Young Perfect in samenwerking met SPAR University, ontwikkelde.

 

Try&Buy

Shoppers bij SPAR University krijgen via Try&Buy de mogelijkheid om een product live in de winkel uit te proberen binnen een ludieke setting waar beleving centraal staat. Bevalt het product? Dan kunnen zij de aanbieding in de SPAR University app activeren en via self-checkout afrekenen. Aanbiedingen binnen het Try&Buy concept worden daarnaast via de bekende LCD-schermen en via kleurrijk POS-materiaal gecommuniceerd. En de grote roze krokodil? Die speelt ook binnen Try&Buy een prominente rol. De producten die centraal staan binnen de Try&Buy activatie  worden namelijk in zijn bek gepresenteerd. Als dát niet opvalt!

 

 

Hero Cassis

In Hero Benelux werd een perfecte match gevonden met het Try&Buy concept. Zij vieren dit jaar het 80-jarig jubileum van Hero Cassis; het welbekende product dat je ook bij je oma krijgt. Middels een nieuwe campagne én commercial specifiek gericht op nieuwe, jongere kopers proberen zij ook deze doelgroep aan zich te binden. Dit alles binnen het gedachtegoed van Byron Sharp, waarbij de positieve associatie van het merk Hero bij haar doelgroep als uitgangspunt wordt genomen voor de campagne en de focus wordt gelegd op penetratie en verkrijgbaarheid. Hero is daar waar de doelgroep is, in dit geval dus bij SPAR University!

 

Over de activatie

Tijdens de activatie kunnen shoppers proeven van Hero Cassis. Maar, dat niet alleen. Het gehele concept is gericht op interactie en beleving. Young Perfect is verantwoordelijk voor de doorvertaling van de commercial naar de winkelvloer, waarvoor speciale premium brand ambassadors gecast zijn en waarbij een unieke set kleding is ontworpen. Studenten kunnen op de foto met de Zeeuwse meisjes die zo weggelopen lijken uit de commercial, en ook de opvallende SPAR University krokodil maakt zijn intrede. Dit alles binnen een opvallende setting, geheel in Hero Cassis stijl. Delen zij de foto via social media, dan maken zij kans op een Hero Cassis Chesterfield (t.w.v. €900,00) en Hero Cassis Cocktailparty (t.w.v. €3.000,00) voor in het studentenhuis! Een gave, nieuwe manier om onder een jonge doelgroep zowel online als offline te activeren en de clicks & bricks met de shopper te verbinden.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *